- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsNu ook Oostenrijkse terminal bij InlandLinks

Nu ook Oostenrijkse terminal bij InlandLinks

- Advertentie -

Delen

WienCont, de trimodale container terminal in Wenen, is als eerste Oostenrijkse terminal aangesloten bij het InlandLinks-netwerk. Dat maakte president-directeur Allard Castelein van het Havenbedrijf Rotterdam vandaag bekend tijdens de traditionele lunch van de Rotterdamse havengemeenschap voor zijn in Hamburg gevestigde rederijklanten.

(foto WienCont)

Het InlandLinks-netwerk omvat nu bijna zeventig terminals in Nederland, België, Duitsland, Polen, Italië, Hongarije én Oostenrijk. WienCont behandelt jaarlijks ongeveer 200.000 treinwagons van en naar Duitse steden, Rotterdam en Centraal-Europa. Via het Rijn-Main-Donaukanaal zijn er binnenvaartverbindingen met de ARA-havens aan de Noordzee en havens aan de Zwarte Zee. In totaal werd er vorig jaar 483.000 TEU behandeld.

Meer inspanningen in het achterland
In zijn toespraak constateerde Castelein onder andere dat de rederijen, maar ook de drie grote terminals ECT, APMT en RWG, hun commerciële inspanningen in het achterland opvoeren. In enkele gevallen resulteerde dit al in een toename van het marktaandeel van rederijen ten opzichte van verladers/expediteurs van 25 tot 40 procent.
Efficiënt en uitgekiend management van lege containers spelt hierin een vitale rol. De vorig jaar gelanceerde ‘empty container tool’ van InlandLinks is een waardevol instrument voor de rederijmarketing in het achterland. De meeste van de top-20 rederijen gebruiken die dan ook. Vooral in regio’s met een grote vraag naar lege containers, zoals Oostenrijk en Zuid-Duitsland, valt te verwachten dat het gebruik van de tool vrucht afwerpt.

Intermodaal
InlandLinks is het online platform voor containerterminals in het achterland met intermodale (rail en/of binnenvaart) dienstverlening van/naar Rotterdam. De terminals worden gepresenteerd op basis van objectief vergelijkbare criteria. Het platform draagt bij aan vergroting van het intermodaal vervoer per binnenvaart en trein van de containerstroom, die zich in de komende 25 jaar mogelijk verdrievoudigt. InlandLinks is een initiatief van het Havenbedrijf Rotterdam en is twee jaar geleden gestart in samenwerking met de Vereniging van Inland Terminal Operators (VITO).

// FCK googlemaps v1.97
document.write(‘.’);
function CreateGMap201425174936() {
if(!GBrowserIsCompatible()) return;
var allMapTypes = [G_NORMAL_MAP, G_SATELLITE_MAP, G_HYBRID_MAP, G_PHYSICAL_MAP] ;
var map = new GMap2(document.getElementById(“gmap201425174936”), {mapTypes:allMapTypes});
map.setCenter(new GLatLng(48.18134,16.46718), 11);
map.setMapType( allMapTypes[ 0 ] );
map.addControl(new GSmallMapControl());
map.addControl(new GMapTypeControl());
AddMarkers( map, [{lat:48.18134, lon:16.46718, text:’Freudenauer Hafenstra?e 12, Wien’}] ) ;
}

// FCK googlemapsEnd v1.97
function AddMarkers( map, aPoints )
{
for (var i=0; i

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -