Het nieuwe bestuur van het Maas- en Scheepvaartmuseum heeft zich bij zijn aantreden twee doelen gesteld: behoud van het museum voor Maasbracht en behoud van de bestaande collectie. Het bestuur onder leiding van voorzitter Roelof Fransbergen heeft daarvoor een beleid uitgestippeld waarvan het werven van meer sponsorinkomsten een substantieel onderdeel is.
Nico Hoogelander (2e van rechts) poseert na de ondertekening met bestuursleden van het Maas- en Scheepvaartmuseum: Clemens Dabekaussen, Jo Houtermans, Roelof Fransbergen (vlnr). (foto Jo Bindels)
Fransbergen was dan ook zeer verheugd toen hij woensdag 2 juni kon bekendmaken dat twee gerenommeerde bedrijven uit de binnenvaart zich als sponsor hebben gemeld: SAA Overvliet Assurantiemakelaars en Schepen Onderlinge Nederland. Zij gaan in de vorm van een co-hoofdsponsorschap mede hun schouders zetten onder het museum en de tjalk Nooit Volmaakt. Roelof Fransbergen en Nico Hoogelander van SAA Overvliet ondertekenden die dag de sponsorovereenkomst in Maasbracht.
Vertrouwen
SAA Overvliet Assurantiemakelaars en Schepen Onderlinge Nederland zijn daardoor zeker geen onbekenden in Maasbracht. Behalve een omvangrijk cliëntenbestand – zowel schippers als met de binnenvaart gelieerde ondernemingen – zijn beide bedrijven ook al sinds de start deelnemer aan de Maasbrachter Havendagen.
Nico Hoogelander: “Wij onderstrepen met dit co-sponsorschap het belang van het museum en de tjalk om de historie levend te houden en wij demonstreren tegelijkertijd vertrouwen in het nieuwe bestuur en de vrijwilligers om de gestelde doelen te bereiken.”
(Jo Bindels)