Laatste kranen arriveren bij RWG

0

Dinsdag 24 juni is aan het begin van de avond de Zhen Hua 14 gearriveerd bij Rotterdam World Gateway, de nieuwe containerterminal op Maasvlakte 2 die eind dit jaar operationeel wordt. Het ZPMC-schip vervoerde de twee railkranen en de laatste drie deep sea-kranen voor RWG.

Dinsdag 24 juni bracht de Zhen Hua 14 twee railkranen en de laatste drie deep sea-kranen naar RWG.

Na het lossen van de kranen van het schip op de kade staan er in totaal elf deep sea- en drie barge/feeder-kranen op de kade van RWG. Managing director Ronald Lugthart: ‘De terminal van RWG neemt met de levering van deze vijf kranen meer en meer zijn definitieve vorm aan. De komende maanden staan vooral in het teken van het testen van het equipment, de ICT-systemen en de bedrijfsprocessen. Dit gebeurt in combinatie met het trainen en opleiden van de medewerkers van RWG.’

Operationele activiteiten starten
Naast de terminal begint ook de organisatie van RWG haar definitieve vorm te krijgen. Die is met circa 80 procent van de beoogde grootte nagenoeg op volle sterkte om de operationele activiteiten op de terminal te starten.
Voor de operationele waterzijdige werkzaamheden zijn samenwerkingsverbanden afgesloten met ‘gerenommeerde, onder een haven-cao werkende partijen uit de Rotterdamse haven’, zoals RWG het omschrijft. ‘RWG wordt één van ’s werelds meest veilige, duurzame, efficiënte en competitieve containerterminals. De organisatie is eind 2014 klaar om de nieuwste generatie containerschepen te ontvangen.’

Consortium
Rotterdam World Gateway is een internationaal consortium dat bestaat uit terminal operator DP World (Dubai) en vier wereldwijd opererende containerrederijen: APL (Singapore), MOL (Japan), HMM (Zuid-Korea) en CMA CGM (Frankrijk). Die rederijen zullen hun schepen bij RWG straks laten afhandelen.

Laat een reactie achter

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.