Contargo doet vanaf juni minder terminals aan in Rotterdam en Antwerpen. De containerbinnenvaartoperator hoopt zo minder last te hebben van de vertragingen op de deepsea terminals.
“De vertragingen bij de afhandeling van containerbinnenschepen in de zeehavens van Rotterdam en Antwerpen leiden ertoe dat wij op deze plekken nog slechts moeilijk een betrouwbare service kunnen bieden”, licht Contargo de beslissing toe op de eigen website.
“Omdat onze invloed beperkt is, moeten wij onze dienstverlening bij sommige terminals in beide zeehavens helaas beperken. Wij hopen zo de doorloopsnelheid van onze binnenschepen in de zeehavens te versnellen, zodat wij onze dienstregeling weer enigszins kunnen naleven.”
Kleinere terminals
De aanpassing van de dienstregelingen voert Contargo vanaf 1 juni per vaargebied uit. Het zijn met name de kleinere containerterminals die het bedrijf uit de schema’s schrapt. In Antwerpen laten de schepen voortaan Kaaien 188, 212, 236, 242, 311, 426, 468, 478, 730, 742 en 1213 links liggen. In Rotterdam gaat het om Broekman, Cobelfret, CTT, HRS, Interforest, MRS, PCS, Steinweg en WBT.
De frequentie blijft ongewijzigd voor Kaaien 869, 913, 1700, 1718, 1742 in Antwerpen en voor APMT Rotterdam, APMT II, ECT, Euromax, Kramer Delta, RWG en Uniport in Rotterdam.
Terminals die Contargo straks nog maar één keer per week aandoet, zijn Kaaien 364, 524 in Antwerpen en BCW, Kramer Home, RST-Noord, RST-Zuid in Rotterdam. Datzelfde geldt in Antwerpen voor Kaaien 118, 408, 1227, 1333, 1510, 1610, 1624 en in Rotterdam voor ACC, Cetem-Progeco, Medrepair en UWT.