Alle schepen van Tank- & Schifffahrt C. Burmester zijn geschikt voor de Duitse kanalen. Dat geldt ook voor de nieuwste aanwinst: de onlangs opgeleverde tanker Christian Burmester, die 84,97 x 9,60 meter is.
“Kanaalvaart is onze specialiteit; daarin zijn wij ervaren en voelen wij ons thuis”, vertelde rederij-eigenaar Christian Büchting al eens eerder in deze krant.
Thuis voelt de Duitse ondernemer zich ook bij GS Yard in het Groningse Waterhuizen. Alle schepen die de afgelopen jaren in de vaart werden gebracht, komen uit die kraamkamer. De Christian Burmester heeft een laadvermogen van 1.543 ton.
GS Yard verzorgde de complete afbouw, met de vertrouwde kwaliteit als resultaat. Het schip is uitgerust met twee Volvo Penta-voortstuwingsmotoren, type D13MH die elk 368 kW vermogen leveren.
HR Piping verzorgde de machinekamerinstallatie en de thermische olie-installatie. Damen Marine Components leverde het stuursysteem (Van der Velden) en twee Van der Velden HD-S-roeren (visstaartprofiel). Promarin Propeller- und Marinetechnik vervaardigde de twee 4-bladschroeven, schroefassen en straalbuizen. De keerkoppelingen zijn van Reintjes Benelux (2 x WAF 164).
Blokland Non-Ferro bouwde de beunkoelers. Van Verhaar Omega komt de kanalenboegschroefinstallatie.
All Pumps Holland leverde het Victor-pompenpakket voor de Christian Burmester. Kadlec & Brödlin deed de elektrische installatie, inclusief de stuur- en automatiseringstechniek, de tankmeet- en alameringssystemen en de navigatie- en communicatieapparatuur, die afkomstig is van Alphatron Marine.
Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde het stuurhuis, compleet met hefkolom. De roestvaststalen klaproosters zijn gemaakt door WindeX Engineering.