- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsBLN in verweer tegen beperkte toegang tot schepen op terminals

BLN in verweer tegen beperkte toegang tot schepen op terminals

- Advertentie -

Delen

BLN wil iets doen aan de beperkingen die binnenschepen krijgen opgelegd om voorraad aan boord te brengen of personeel te wisselen als ze bij een terminal liggen om te laden of lossen. Volgens berichten van leden gebeurt dat steeds vaker en vooral in de tankvaart.

Ronald Versloot, voorzitter van de Commissie Milieu & Veiligheid van BLN, gaat het onderwerp aankaarten bij de (tank)terminals. Begin vorig jaar deed dit probleem zich ook al voor. Toen heeft de Overleggroep Particuliere Tankvaartondernemers (OPTO) van het CBRB zich over de kwestie gebogen. Versloot wil nu in samenwerking met het CBRB/OPTO een passende oplossing overeenkomen met de terminals.
BLN roept binnenvaartondernemers op ervaringen door te geven. Zo kan een overzicht worden gemaakt van de aard en ernst van de overlast voor schepen. ‘Graag onder vermelding van de terminal (container-, tank- of andere laadplaats) en wat de beperkingen zijn. Indien blijkt dat er daadwerkelijke problemen zijn, gaan we met de desbetreffende laad-/losplaatsen het gesprek aan om tot oplossingen te komen.’

Duits sprekende dekwacht
Meteen snijdt BLN een ander probleem aan: ‘dat op sommige terminals in Duitsland wordt geëist dat er minimaal één Duits sprekende dekwacht tijdens het laden of lossen aanwezig is. Ook daar zijn we benieuwd naar uw ervaringen en of dit leidt tot problemen. Ook als dit in andere landen het geval is, horen wij dat graag.’

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -