Bargelink gaat multimodaal; samenwerking met TIMOCOM

0

Bargelink.com verbindt vanaf nu de vaarwegen met het Europese wegennet. Het bedrijf uit Xanten gaat samenwerken met TIMOCOM, dat in het wegvervoer actief is. De twee digitale pioniers creëren zodoende voor hun klanten de mogelijkheid nieuwe partners te vinden. Ook voor multimodaal vervoer.  

Op de in 2001 gestarte marktplaats van Bargelink.com worden elke maand rond 700 binnenschepen en rond 200.000 ton lading aangeboden. In totaal maken inmiddels meer dan 1.500 schepen gebruik van Bargelink.com, samen goed voor meer dan 3 miljoen ton. In het Smart Logistics System van TIMOCOM plaatsen meer dan 45.000 Europese klanten dagelijks tot 750.000 aanbiedingen voor ladingen en beschikbaar transportruimte.

Netwerken combineren

TIMOCOM digitaliseert sinds 1997 supply chains in het wegvervoer. Expediteurs en verladers uit industrie en handel vinden door gebruik van het Smart Logistics System eenvoudig vervoerders voor hun ladingen. Op Bargelink, de eerste en enige online marktplaats voor de binnenvaart, kunnen rederijen en varende ondernemers naar lading zoeken en hun schepen aanbieden. Bevrachters, expediteurs en verladers kunnen hun lading aanbieden of de best geschikte schepen vinden.

Door hun samenwerking creëren Bargelink en TIMOCOM voor hun klanten de optie hun netwerken van dienstverleners op weg en water te combineren. Op die manier kunnen ze betere transportalternatieven vinden. De capaciteitsbenutting van beide vervoersmodi wordt op die manier geoptimaliseerd, aldus de platforms.

Nieuwe wegen in logistiek

Bargelink-directeur Axel Götze-Rohen: “Voor bijna elke transport per binnenschip zijn voor- en/of natransporten noodzakelijk. Dit gebeurt vaak via de weg. Het is dus consequent de diensten van Bargelink en TIMOCOM  over de modaliteitsgrenzen te combineren. De coöperatie met TIMOCOM biedt onze klanten extra kansen en opent nieuwe wegen in de logistiek.”

“De samenwerking met Bargelink is een stap verder naar een netwerk van de transportbranche”, zegt Gunnar Gburek, woordvoerder namens TIMOCOM. “Hiervan profiteren de klanten op twee manieren: ze vergroten hun netwerk en krijgen de kans alternatieve vormen van goederenvervoer in te zetten.”

Juist nu de vraag naar transport sterk schommelt door de coronapandemie en de vaak kortetermijnbeslissingen in het economisch beleid, zorgt een multimodaal Europees netwerk voor extra flexibiliteit, aldus de partners. Dat helpt bedrijven flexibel te blijven en nieuwe vervoerder of klanten te vinden.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.