Begin december heeft Bargelink de nieuwe versie van zijn online marktplaats gelanceerd. “Met Bargelink 10.0 bieden wij de Europese binnenvaart een sterke en moderne toolbox voor de toekomst”, meent directeur Axel Götze-Rohen (55).

Het nieuwe systeem combineert de sinds 2001 bekende modules met nieuwe opties. De circa 1.600 geregistreerde bedrijven kunnen nu nóg eenvoudiger en sneller de juiste partner vinden en contacteren.

 

Bargelink-Radar

“Met de nieuwe Bargelink-Radar kunnen nu ook schepen gevonden worden die op dit moment nog niet in de markt aangeboden zijn. Daartoe kan de gehele database met de 1.400 schepen op technische en andere criteria doorzocht worden”, legt Götze-Rohen uit.

Ook nieuw is het premium account. Hiermee kunnen logo’s en foto’s worden getoond, kan met partners worden gechat en worden data beter en sneller gefilterd. Alles kreeg een nieuw, modern design, waarmee Bargelink ook geschikt is voor tablets en smartphones.

 

Axel Götze-Rohen.

Data-analyse

In 2018 wil Bargelink zich vooral bezighouden met de analyse van data. De basis daarvoor is de Bargelink Business Cockpit (BBC), waarin vraag en aanbod op een nieuwe manier worden gepresenteerd. De gegevens zullen – geanonimiseerd en verrijkt met externe data – voor klanten en externe organisaties (zoals overheidsinstanties, brancheverenigingen en banken) toegankelijk gemaakt worden.

“Marktobservatie gaat tot nu toe meestal uit van gegevens die soms drie jaar of ouder zijn. Met de Bargelink Business Cockpit zijn wij in staat realtime gegevens te leveren, aangepaste analyses op te stellen en binnenkort zelfs in de toekomst te kijken”, voorspelt Götze-Rohen.

 

Article bottom ad

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.