Innovatiekracht, uitstekende producten en een uitstekende service vormen de basis voor Hatz om nog een stap verder te gaan. De merkbare betrokkenheid bij medewerkers, zakelijke partners, onderwijsinstellingen en de verantwoorde omgang met het milieu en de samenleving, dragen aanzienlijk bij aan de positionering van de Duitse motorenfabrikant. Hatz ontving dit jaar in de Deutschland Test het predicaat ‘Highest Reputation’ en behoort tot de 129 beste machinebouwers van het land.
78 punten
Namens Deutschland Test en het zakenmagazine Focus-Money zijn meer dan 5.000 Duitse merken uit meer dan 150 sectoren geanalyseerd door het Institute for Management and Economic Research (IMWF). Er is gekeken naar duurzaamheid, management, werkgeversprestaties, winstgevendheid, producten en service.
Bedrijven die minimaal 67 van de maximaal 100 te behalen punten scoorden, kwamen op de lijst. In de categorie machinebouw konden slechts 129 bedrijven zich onderscheiden van de grote concurrentie. Motorenfabrik Hatz haalde 78 punten.
Wereldmarktleider
“Het personeelsbestand, inclusief het managementteam, heeft meestal een persoonlijke mening over de reputatie van hun eigen bedrijf”, zegt Bernd Krüper, CEO van Hatz. “In het verleden heeft Hatz altijd goede feedback ontvangen, zowel intern als van zakelijke partners en klanten. De kers op de taart is een officiële bevestiging van onze uitstekende reputatie en we zijn verheugd dat we uitstekend scoorden in de Deutschland-test. Nog een reden voor ons om onze strategie en onze toewijding voort te zetten en te versterken.”
Hatz bestaat bijna 140 jaar en is wereldmarktleider in dieselmotoren tot 64 kilowatt. De 1.100 werknemers. Het hoofdkantoor staat in Ruhstorf ad Rott (Beieren). Met zijn wereldwijde netwerk is Hatz aanwezig in meer dan 120 landen.