- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsNPRC gaat groen varen voor Bayer

NPRC gaat groen varen voor Bayer

- Advertentie -

Delen

De NPRC gaat voortaan ‘groen’ varen voor Bayer MaterialScience. De NPRC komt daarmee tegemoet aan de vraag van het Duitse bedrijf naar duurzame oplossingen binnen zijn logistiek. Gisteren werd in Duisburg het contract daarvoor getekend.

De Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale heeft een langlopende overeenkomst met Bayer voor het vervoer van zout vanuit Hengelo naar Leverkussen en Dormagen. Binnenvaart heeft als modaliteit al een natuurlijke voorsprong op andere modaliteiten als het gaat om duurzaamheid. Toch kiest de NPRC voor het versterken van deze natuurlijke voorsprong door schadelijke emissies verder terug te brengen. De drie betrokken NPRC-schepen zijn de afgelopen maanden omgebouwd en voorzien van een systeem van selectieve katalytische reductie (SCR). Dit levert een jaarlijkse NOx-reductie van 78 procent (van circa 85 naar ongeveer 19 ton per jaar).

Bayer MaterialScience
Peter Viebig, Head of Global Inter-Regio Logistics Procurement van Bayer, zegt: “Bayer MaterialScience juicht het initiatief van de NPRC toe drie binnenschepen die uitsluitend voor BMS varen van SCR-catalysatoren te voorzien en daarmee een significante emissiereductie van stikstofoxiden te behalen. Hiermee is een verdere duurzame bijdrage geleverd tot een milieuvriendelijke levering van onze grondstoffen.” Bayer MaterialScience AG behoort tot de wereldwijd grootste producenten van polymeren en hoogwaardige kunststoffen. De onderneming ontwikkelt innovatieve oplossingen voor producten die op vele gebieden in het dagelijkse leven gebruikt worden. De belangrijkste afnemersbranches zijn de autoindustrie, de elektro/elektronica-branche als ook de bouw, sportindustrie en de branche voor vrijetijdsartikelen.

NPRC
Directeur Stefan Meeusen van de NPRC verklaart: “We zijn blij dat we op deze wijze onze dienstverlening aan Bayer kunnen verbeteren. Duurzaamheid speelt bij onze klanten een steeds belangrijkere rol. Ik zie het als onze taak voortdurend in te spelen op de wensen van onze klanten. We zijn er trots op dat we vooroplopen in het duurzamer maken van binnenvaarttransport.”
Groen varen voor Bayer is mede mogelijk geworden door de samenwerking van de particuliere binnenvaartondernemers van de NPRC, de leverancier Soottech en de partner voor inbouw, Markerink.
Jaarlijks vervoert de NPRC circa 6 miljoen ton droge lading over de Europese vaarwegen. Dat doet de coöperatie met een vloot van circa tachtig binnenvaartschepen met een gezamenlijk laadvermogen van 150.000 ton.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -