Nog een jaar: Europort lanceert campagne voor beurseditie 2021

0
(archieffoto Europort)

Precies een jaar voor de start van Europort 2021 heeft de maritieme vakbeurs vandaag haar nieuwe campagne gelanceerd. Voor de 40e editie, van 2 tot en met 5 november in Rotterdam Ahoy, doet Europort een actieve oproep en stuurt een open uitnodiging naar de maritieme wereld om “deel uit te maken van de reis van maritieme transitie”.

Zoals de maritieme tentoonstelling vermeldt, zal 2020 herinnerd worden als een jaar van ontwrichting voor mens en samenleving. “De impact is enorm en ongekend, en de maritieme wereld is geen uitzondering”, zegt beursmanager Raymond Siliakus. Hij legt uit hoe de tentoonstelling zowel actuele zaken in de industrie als de toekomstige uitdagingen behandelt: “Onze rivieren en zeeën zijn gevuld met uitdagingen en kansen. We nodigen branchegenoten van over de hele wereld uit om de kracht van technologie en transparantie te ontdekken; om te creëren, samen te werken en te innoveren en om duurzame (relation) ships te bouwen en onderhouden.”

in het DNA

Europort richt zich op een aantal kernwaarden die allemaal essentieel zijn voor het maritieme platform. Ten eerste Craftmanship en Entrepreneurship: op basis van jarenlange ervaring in een land dat nauw verbonden is met water, zit scheepsbouw en techniek in het DNA van Europort. Daarom is het de plek om alles over schepen voor special purposes en high-tech oplossingen te laten zien en te ontdekken. Sterker nog, het voortouw nemen in innovatie en het uitstippelen van de weg naar de toekomst is een van de primaire ambities van Europort, leidend tot de waarden Thought Leadership en Ownership.

Het platform daagt scheepseigenaren en branche-overschrijdende pioniers uit om het podium te betreden en hun visie op de weg die voor ons ligt te delen. Maar de laatste essentiële waarden Partnership en Friendship zijn net zo belangrijk. Europort legt het doel uit om verder te gaan dan alleen een netwerkkans: ze faciliteren een omgeving om de juiste mensen te ontmoeten, nieuwe zakelijke kansen te creëren en de return on investment te maximaliseren.

Hoewel live en face-to-face-ervaringen de focus zullen blijven, zal de tentoonstelling ook op data gebaseerde tools bieden die matchmaking en aanvullende hybride modellen mogelijk maken, voor het geval de coronapandemie ook volgend jaar aanhoudt.

Thema’s

Hoewel Europort nog niet alle onderwerpen en thema’s wil vastleggen om in te kunnen spelen op de actualiteit, zijn de headlines voor het 2021-programma gedefinieerd, volledig in lijn met enkele van de belangrijkste transitiepaden in de branche. Digitalisering, Energietransitie en het betrekken van de Next Generation.

Deze zijn essentieel om de maritieme toekomst opnieuw vorm te geven en zullen leidend zijn in de Europort 2021-agenda; van special ships en innovatieve technologie tot havenlogistiek en aangrenzende industrieën.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.