Albert Straatman (58) start op 1 april als directeur van Rotterdam Port Promotion Council (RPPC). Na een carrière als zelfstandig ondernemer gaat hij leiding geven aan het bureau van RPPC.
De aanstelling van Albert Straatman werd woensdag 22 maart bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse RPPC Havendiner in de Rotterdamse Maassilo. Albert Straatman is de opvolger van Marjolein Warburg. Zij was dertien jaar directeur van RPPC en is in maart aan de slag gegaan als commercieel directeur van Zeeland Seaports.
In de afgelopen twintig jaar is Straatman als interim-manager werkzaam geweest bij veel verschillende bedrijven. Door de diverse projecten die hij met zijn bedrijf The Missing Link heeft aangepakt voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt, beschikt hij over ruime ervaring op het gebied van projectmanagement, strategie, commercie, marketing en communicatie.
‘We zijn zeer verheugd dat wij al zo snel een ervaren nieuwe directeur kunnen verwelkomen’, zegt Emile Hoogsteden, directeur Containers, Breakbulk & Logistics van het Havenbedrijf Rotterdam, namens het RPPC-bestuur. ‘De juiste man op de juiste plaats om RPPC succesvol een nieuwe fase in te leiden.’
RPPC
Rotterdam Port Promotion Council (RPPC) is in 1933 opgericht onder de naam Stichting Havenbelangen Rotterdam-Europoort. De RPPC fungeert als intermediair voor 150 donateurs, bedrijven die actief zijn in en voor de havens van Rotterdam, Dordrecht en Moerdijk en relevante logistieke partijen in Nederland. Door deze bedrijven met elkaar en met potentiële klanten in contact te brengen, wordt bijgedragen aan het behouden en uitbreiden van de ladingstromen van en naar de havens. Om dit te bereiken organiseert RPPC netwerkbijeenkomsten in binnen- en buitenland, beursparticipaties en ontvangsten van buitenlandse delegaties in Rotterdam. De innovatieve website Rotterdam Port Connector is een aanvulling op deze activiteiten. Tezamen vertegenwoordigen de RPPC donateurs alle mogelijke modaliteiten, ladingsegmenten en dienstverlening.
foto: Roy Borghouts