- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriekOp de radarEen business case voor de Vessel Train?

Een business case voor de Vessel Train?

- Advertentie -

Delen

Als disseminatiemanager slaat Erwin van der Linden de brug tussen theorie en praktijk. Zo organiseert hij eind maart mede een stakeholder meet-up voor het NOVIMAR-project. Wie zin heeft om constructief mee te denken over de business case van dit vernieuwende transportconcept-over-water kan zich nu alvast registreren.

Het project NOVIMAR kennen we vooral van de Vessel Train!
De Vessel Train is inderdaad één in het oog springend element van het totale project. En hoe beeldend dat ook is, zo’n leidend schip met daarachter semi-autonome volgschepen, toch is dat niet het hele verhaal. Want NOVIMAR is óók: slimmere oplossingen voor laden en lossen (hiervoor is een patent aangevraagd, red.), het doorontwikkelen van track pilot-systemen, het kwantificeren van de effecten van betere voorsortering van lading en het optimaliseren van business cases voor het product ladingvervoer over water. Op www.novimar.eu/animation hebben we recent een overzichtsanimatie gemaakt, het bekijken zeker waard!

Senior Project Manager Erwin van der Linden van EICB. (foto EICB)

En over die business cases wilde je het hebben, nietwaar?
Jazeker. Het is een beetje eigen aan projecten zoals NOVIMOVE om met een redelijk abstracte bril te kijken naar langetermijnperspectieven. Niet voor niets is het Europese fonds dat hieraan meebetaalt, Horizon 2020, met name bedoeld voor fundamentelere vormen van onderzoek door onderzoeksinstellingen zoals universiteiten en maritieme, toegepaste laboratoria. Des te belangrijker is het om de brug te slaan met potentiële eindgebruikers. Zie het EICB als een soort vertaalbureau. Wij brengen graag de ontwikkelaars en de ondernemers, met hun waardevolle ervaringen uit de dagelijkse praktijk, bij elkaar om de tafel.

En binnenkort is daar een mogelijkheid voor?
Klopt. Eind maart zijn geïnteresseerden welkom om deel te nemen aan een NOVIMAR stakeholder meet-up onder leiding van Edwin van Hassel van de Universiteit van Antwerpen en Alina Colling van de TU Delft. De bijeenkomst zal digitaal plaatsvinden. Op de agenda staan met name de economische aspecten voor het Vessel Train-concept aan de hand van drie business cases met – ik verklap het alvast – enkele bijzondere bevindingen.

Vooraf stellen we een praktisch document ter beschikking dat het kennisniveau van alle deelnemers van de meet-up op een gelijk plan brengt. Dat maakt de discussies net wat scherper en leuker. Registratie kan via www.novimar.eu/meet-up en daar tref je ook het inleidende document aan.

We organiseren twee sessies: een voor ladingeigenaren op 18 maart, en een voor scheepseigenaren op 19 maart. Kleine opmerking: de voertaal van de meet-ups is Engels. Ik realiseer me dat dat een drempel kan vormen. Maar ben je geïnteresseerd en wil je er in de Nederlandse taal over van gedachten wisselen, dan kan dat natuurlijk altijd op een ander moment!

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -