- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsDrechttankcleaning en MAIN Cleaning samen verder als Dutch Waste

Drechttankcleaning en MAIN Cleaning samen verder als Dutch Waste

- Advertentie -

Delen

Drechttankcleaning en MAIN Cleaning gaan samen verder als Dutch Waste Collectors & Cleaning. Met deze samenvoeging zet Dutch waste een belangrijke stap op het gebied van maritieme en industriële cleaning en het inzamelen van afvalstoffen.  

Eind 2016 ontstond Dutch Waste met de aankoop van de duwboot Duwaco 1 en tankduwbak Duwaco 2. Een half jaar daarna nam het bedrijf een meerderheidsbelang in Drechttankcleaning. Eind 2018 volgde de samenwerking met branchegenoot MAIN Cleaning. Door het verkrijgen van alle aandelen in Drechttankcleaning werd begin 2020 de eerste stap voor de fusie gezet.

Dutch Watch Collectors & Cleaning beschikt over negen schepen, zeven vacuümauto’s en 25 medewerkers. Het bedrijf is door heel Nederland actief op het gebied van maritieme cleaning, industriële cleaning en het inzamelen van afvalstoffen.

Milieuboten

De bundeling van krachten levert een goede vertegenwoordiging op zowel het land, met de vacuümauto’s, als op het water, met de milieuboten. “Nu willen we een eenheid uitdragen naar buiten, en ook intern brengt dit veel voordelen met zich mee. Hierdoor kunnen we efficiënter werken en onze dienstverlenging verder optimaliseren. Bovendien staan we altijd open voor nieuwe uitdagingen en eventuele uitbreidingen”, aldus de directie van Dutch Waste: Klaas de Roode en Ed de Jong.

Zodoende verdwijnen na ruidertig jaar de gevestigde namen Drechttankcleaning en MAIN Cleaning. De uitvalsbasis blijft gevestigd in de Julianahaven in Dordrecht. Daar liggen de boten. Het kantoor bevindt zich tegenwoordig aan de Jacobus Lipsweg 110, niet ver van de vloot. Dat is tevens de thuishaven van de vacuümauto’s.

Nieuwe uitstraling

Een fusie brengt naast organisatorische wijzigingen ook een rebranding van de milieuboten en vrachtwagen met zich mee. Daarnaast is het voltallig personeel in het nieuw gestoken.

De nieuwe huisstijl en uitstraling zijn zaterdag 1 augustus om 12:34 uur onthuld. Die tijd is bewust gekozen, legt Ed de Jong uit: “De cijfers 1234 staan symbool voor de stappen die je in het leven moet zetten om iets te bereiken. En dat succes niet van de ene op de andere dag komt, maar je moet geduld hebben en stap voor stap doorgaan. We zijn trots op wat we in een korte tijd hebben bereikt en kijken uit naar wat nog komen gaat.”

 

(foto Dutch Waste)

 

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -