De Compagnie Française de Navigation Rhénane (CFNR) heeft haar duwbakken en het bijbehorende personeel overgedragen aan De Grave-Antverpia (DGA). De verkoop is een historisch keerpunt voor CFNR, aangezien de geschiedenis van de rederij begon met duwvaart op de Rijn.
Tegenwoordig heeft deze activiteit volgens het bedrijf niet meer de benodigde omvang. “Bovendien laat de overcapaciteit van laadruimte op de markt het vernieuwen en voortbestaan van de vloot niet toe”, aldus het bedrijf.
Reorganisatie
Bij CFNR vindt een reorganisatie plaats. Het Franse bedrijf evolueert van een vennootschap met eigen transportmiddelen naar een aanbieder van diensten. Het heeft tien commerciële agentschappen en bevrachtingskantoren in zes landen.
Naast de Rijn en haar zijrivieren is CFNR sinds 2010 ook actief op de Donau. Er zijn drie duwboten en vijf duwbakken naar de Donau verlegd om het filiaal van CFNR in Belgrado te ondersteunen. Elders zet CFNR de drie nieuwe koppelverbanden in die het bedrijf nog vóór de crisis liet bouwen. CFRN wil zich verder toeleggen op het uitbaten van de binnenhavens en het netwerk van zeehavens van haar moedermaatschappij Atic Services.