- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsBVB betrekt achterban bij promotie

BVB betrekt achterban bij promotie

- Advertentie -

Delen


Het BVB heeft een nieuwe website. Tegelijk met de presentatie is een campagne gestart om de achterban meer te betrekken bij de promotie. Zo zullen regelmatig folders verschijnen met door de schippers zelf gemaakte foto’s.

Elke doelgroep heeft een eigen toegang op de nieuwe website, met specifieke informatie. Zo kan een leerling die een spreekbeurt moet houden alle basiskennis over de binnenvaart vinden, een verlader krijgt inzicht in hoe hij zijn goederen per binnenvaart kan vervoeren en wie later een baan wil in de binnenvaart, kan alle opleidingsmogelijkheden vinden, die daartoe (op)leiden.

Twitter is een groot succes, dus op de BVB-site kunnen alle tweets met de binnenvaart als onderwerp worden gevolgd. De site volgt dergelijke trends. Om het vervoeren met de binnenvaart voor verladers laagdrempeliger te maken, kan via Google Maps gekeken worden waar containerterminals die lijndiensten verzorgen zich bevinden. Verder kunnen buitenlandse bezoekers veel nuttige informatie in het Engels vinden. Wie meer wil zien: klik hier.

Spiegel van de binnenvaart
Kijk eens wat vaker in de spiegel van….de binnenvaart. Het BVB is op zoek naar hét beeld van de binnenvaart om naar de buitenwereld over te brengen. En wie anders dan de binnenvaartondernemer zelf kan de mooie kanten en verschillende facetten van de bedrijfstak vastleggen. Want elke binnenvaartondernemer is toch trots op zijn schip en zijn beroep. Het BVB wil dit graag vertalen in een actie waarbij de binnenvaartondernemer zelf foto’s instuurt. Elke maand wordt een thema bepaald dat in de foto’s verwerkt moet worden. Uit alle inzendingen wordt elke maand een Foto van de Maand geselecteerd. Deze wordt prominent op de nieuwe website geplaatst. Tevens zal deze in een van de columns van de vakbladen geplaatst worden. Aan het eind van het jaar zullen alle Foto’s van de maand gebruikt worden om een nieuwe folder over de binnenvaart uit te brengen. Zo werkt de binnenvaart zelf mee aan promotie voor de bedrijfstak.

Het eerste thema is: Het mooiste uitzicht vanuit de stuurhut. Wat ziet een schipper vanuit zijn stuurhut? Wat is zijn uitzicht als hij in de stuurstoel zit? Welke mooie dingen komt hij tegen tijdens de reis?

Stuur de foto’s naar: [email protected]

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -