- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwMts Salacia is er klaar voor!

Mts Salacia is er klaar voor!

- Advertentie -

Delen

Op 29 september heeft het mts Salacia met succes proefgevaren. De doop volgde vrijdag 2 oktober. De vegoil-tanker is eigendom van de familie Steneker en gaat varen onder de vlag van Maaskade Bevrachters.

Het schip is 110 meter lang en 11,45 meter breed. De negen verwarmbare tanks kunnen circa 2.860 ton vervoeren (2.926 m3).

Het casco is door RensenDriessen Shipbuilding ontworpen en geleverd. De bouw daarvan vond plaats in Roemenië, op scheepswerf Santierul Naval Orsova.

De afbouw van de Salacia is verzorgd door Dolderman. Het Dordtse bedrijf voorzag het schip onder meer van een Caterpillar 3512C voor de voortstuwing en een C18 van hetzelfde merk voor de generator.

Leveranciers

Reintjes Benelux is met de keerkoppeling vertegenwoordigd (een WAF 665 L). Van Damen Marine Components komen het besturingssysteem (inclusief roerstandaanwijzer en hydraulisch aggregaat), het stuursysteem van Van der Velden en het roersysteem (twee Van der Velden-HD-roeren en een Optima-straalbuis).

Blokland Non-Ferro leverde de beunkoelers. De boegschroef komt van Verhaar Omega en wordt elektrisch aangedreven (393 kW bij 1.800 omwentelingen per minuut), net als de schroefcompressor.

Het heetwatersysteem is van Heatmaster. Foresta Trading tekent voor het volledige pakket FT Victor-dienstpompen, twee FT ballast-/stripping-ejectors, de gasolietrimpomp, de FT-smeeroliepomp en de smeeroliehaspelsets.

Kampers Shipyard leverde het stuurhuis inclusief het hefgeleide­kokersysteem. Van binnen is het stuurhuis, net als de woning, betimmerd door De Combinatie Interieurbouw Reinders. VE-woning en scheepsstoffering zorgde voor de Ve-screen zonwering in het stuurhuis.

Stam Constructie maakte onder meer de – dubbel uitschuifbare – luchtinlaatpaddenstoel, de rvs uitlaatsets, klapbare lampen­steunen, valbeveiligingen in de tankhoofden, relingdraden. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde de autokraan en de ankerlieren, ankers en kettingen.

W&O Europe is verantwoordelijk voor de afsluiters voor de dek­leidingsystemen en de machinekamers. De airconditioning en overdrukinstallatie zijn verzorgd door WindeX Engineering.

GeMa Services zette het middenschip strak in de verf.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -