Den Haan Rotterdam (DHR) heeft een compleet vernieuwde website. Die past zich aan aan desktop, tablet en mobiele telefoon. ‘Omdat een schipper ter plekke, op zijn telefoon of tablet, dat product dat nodig is om veilig door te (mogen) varen kan opzoeken en de dichtstbijzijnde leverancier kan vinden.’ Aldus het familiebedrijf dat sinds 1922 navigatielichten, zoeklichten en luchthoorns maakt.
‘Vindbaarheid is daarbij heel belangrijk. Niet alleen moet de website op Google te vinden zijn, op de site moeten producten snel gevonden worden.’
DHR, dat tegenwoordig in Capelle aan den IJssel gevestigd is, is erin geslaagd de decoratieve producten en de producten voor de professionele scheepvaart samen op één website te zetten, maar wel met duidelijk onderscheid. Aanvullend is er een regelmatige blog om maritieme onderwerpen als regelgeving over navigatieverlichting, de aankomende Polar Code en DHR’s eigen innovaties toe te lichten.
In de nabije toekomst gaat DHR ook de adviesprijs op zijn website vermelden. De voertaal is momenteel Engels. ‘Als internationaal opererend bedrijf is Engels dé taal om te communiceren. DHR is “Made in Holland”; dus Nederlands komt er in de toekomst zeker weer bij.’