Bargelink, de online marktplaats voor het koppelen van binnenschepen en lading, heeft nieuwkomer Eurovracht.eu gesommeerd zijn huidige ‘marktregels’ te verwijderen of drastisch aan te passen. Ze lijken namelijk wel erg veel op die van het Duitse bedrijf, dat de eerste en grootste online-aanbieder van dit soort diensten is.
♦ Lees ook ‘Eurovracht.eu wil het verschil maken’
Bargelink-directeur Axel Götzen-Rohen is boos en schrijft in een vandaag verstuurde mail: "Bij het lezen van de Marktregels van Eurovracht.eu had ik een déjà-vu. Het is meteen duidelijk, dat u het niet nodig heeft geacht, eigen marktregels te verzinnen en te formuleren. U heeft blijkbaar de makkelijke weg gekozen van ‘copy en paste’ of wel in goed Nederlands: ‘knippen en plakken’.
In het bericht verzoekt Götzen-Rohen de initiatiefnemer van Eurovracht.eu, de Nederlander Rudie Eerkes, om zijn marktregels meteen te verwijderen of ze zodanig aan te passen dat ze zijn eigen intellectueel eigendom zijn. Het verzoek is vriendelijk, maar Götzen-Rohen laat er wel op volgen: "Komt u deze oproep binnen 5 dagen niet na, behouden wij ons jurdische stappen voor."