- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsL'Avenir stamt uit goede tijden

L’Avenir stamt uit goede tijden

- Advertentie -

Delen

Met matige westenbries, vlakke zee en zon verschijnt 26 april bij Hoek van Holland na 110 zeedagen de sleper Salvigour aan de kim. Aan de tros hangt de ponton L’Avenir uit Werkendam met zeventien casco’s op zijn rug. Half december 2009 vertrokken uit Sjanghai, gebunkerd in Durban en Las Palmas, was het behoudens de 6,5 meter golfhoogte aan de Portugese Noord, een kalm-weer-reisje.

(foto’s Johan de Witte)

Vanaf de door Concordia Shipyards ingehuurde partyboot Thalassa Royal imponeerde het transport de toekomstige eigenaars, makelaars, installateurs en maritiem genodigden. De casco’s zijn bestemd voor onder andere Concordia Shipyards en een nieuwe Rehoboth voor W. Kleine Scheepvaart, GSK, SVO Kornet, SVO Werkendam, één voor Oosterom, GSK Company, Knossos en als laatste een casco voor Rensen Shipbuilding. In totaal zestien drogeladingschepen en één tanker. Een tiental casco’s wordt afgebouwd, drie andere eveneens voor Seolto CV. Voor de overige is het ‘wachten op een betere kaart’.

Nieuwe tonnage
Scheepswerf Nederlof zal er acht hellingen voor inspectie. De fully equipped ponton waarvan Concordia eigenaar is, zal worden verhuurd aan IHC Gusto zodra het laatste casco van boord is getakeld.
Vanzelfsprekend gonsde het op het promenadedek van de Thalassa Royal en werd de impact van nieuwe tonnage in een markt van overcapaciteit van alle kanten bediscussieerd. Zaken op de top van de markt geven geen garantie voor de toekomst. Wanneer er geen wind staat, wordt het roeien met de riemen die je hebt. In het verleden kwam je daar mee vooruit, waarom dan in de toekomst niet?

(Johan de Witte)




Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -