Reederei Nord verbetert communicatie met opvarenden dankzij Wyzetalk

0
(foto Wyzetalk/ iStock)

Wyzetalk, specialist in “digitale medewerkersbetrokkenheid”, heeft Reederei Nord aan zijn klantenbestand toegevoegd. De innovatieve oplossing stelt de Duitse rederij in staat om effectief te communiceren met al haar werknemers – inclusief de opvarenden op zee – over bedrijfsnieuws en gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Wyzetalk levert zo ook cruciale HR-informatie, zoals makkelijke toegang tot planningen en beleid. Daarnaast kan Reederei Nord feedback ontvangen van werknemers via enquêtes en formulieren.

Rederijen communiceren doorgaans telefonisch en per e-mail met hun kapiteins, waardoor veel zeevarenden buiten de directe communicatielijn vallen. Met behulp van Wyzetalk wil Reederei Nord nu de non-deskmedewerkers – degenen die niet op kantoor werken en die niet altijd toegang hebben tot zakelijke e-mail – voorzien van een directe communicatielijn.

Op zee

De Wyzetalk-oplossing, die online en offline werkt via een satelliet-gekoppelde hostinginstantie, is extra belangrijk voor wereldwijde organisaties zoals Reederei Nord. Met meer dan 1.500 werknemers op zee is connectiviteit namelijk even essentieel als kostbaar. Wyzetalk en Reederei Nord bevinden zich op dit moment in de pilotfase, waarna de oplossing geleidelijk in de hele organisatie zal worden geïmplementeerd.

Adriaan Rueppell, Managing Director van Reederei Nord: “Wyzetalk heeft een bewezen staat van dienst als het gaat om het op gang brengen en uitvoeren van innovatie in sectoren die vaak als terughoudend worden gezien. Dit was van doorslaggevend belang in onze keuze voor Wyzetalk. Met de Wyzetalk-oplossing kunnen onze non-deskmedewerkers verbonden blijven via een makkelijke, informele en aantrekkelijke applicatie die in algemene zin zal bijdragen aan de veiligheid en het welzijn van onze medewerkers op zee. De verbeterde connectiviteit tussen en met onze zeevarenden zorgt voor extra vertrouwen en vermindert de risico’s op de werkvloer dankzij consistente en duidelijke communicatie. Hierdoor zal uiteindelijk de algehele werknemerservaring verbeteren.”

Communiceren door corona belangrijker dan ooit

Gys Kappers, CEO en medeoprichter van Wyzetalk, zegt: “We zijn enorm trots om aan te kunnen kondigen dat we onze eerste klant in Nederland hebben binnengehaald. Gezien de ongebruikelijke tijden waarin we leven met de enorme impact van het coronavirus, is het belangrijker dan ooit voor bedrijven om niet alleen met hun werknemers te communiceren, maar ook met hen in gesprek te gaan.”

“Dit geldt in het bijzonder voor organisaties als Reederei Nord, waar de veiligheid van werknemers en transparante communicatie een topprioriteit is. Bovendien weten wij dat wanneer een organisatie het leven voor haar non-deskmedewerkers beter, eenvoudiger en efficiënter maakt, dit na verloop van tijd bijdraagt aan het welzijn van de hele organisatie.”

Wyzetalk is in 2012 opgericht in Zuid-Afrika. In Nederland heeft het bedrijf een kantoor in Utrecht. Het richt zich op medewerkersbetrokkenheid door betere communicatie. Inmiddels gebruiken meer dan 600.000 werknemers in de detailhandel, horeca, mijnbouw en scheepvaart oplossingen van Wyzetalk.

 

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.