Geachte Heer Veuger,
Als ondernemer in de binnenvaart, in de vorige eeuw noemde men zo iemand schipper, als obiva dus, zou U moeten weten dat alles om de netto inkomenspositie gaat.
De bruto inkomenspositie wordt in het vrijemarktspel bepaald. Hierop hebben groepen, bonden, verenigingen, bureaus, Genossenschaften, centrales of platformen geen invloed. Vrij is vrij, vracht is vracht, euro is euro.
Het netto inkomen is hetgeen overblijft na aftrek van duizend en 1 posten als gasolie, rente, provisie, postzegels, SAB, BTW, CAO, CCR, OB, WSP, KLPD, IVW, VROM, CCCR, walstroom, ROSR, ARBO, en andere , niet door de sector zelf bedachte korte naampjes.
Op deze afbreukposten kunnen (en mogen) we gezamenlijk invloed uitoefenen.
De meeste invloed, Neelie zei het al Ger, indien er 1 aanspreekloket is.
Dus samen sterk en niet zoiets vermoeiends als ‘eenheid in matheid’.
Lobby is het toverwoord. Andere sectoren gingen ons voor, zoals het spoor, de visserij, de baggerij, de boer, het wegvervoer, en sponnen er goed garen bij.
Dus Ger, spring (stap) over je eigen schaduw heen en zie 1 moderne, efficiënte vertegenwoordiging van De Binnenvaart voor je.
Zo’n nieuwe organisatie zal ongetwijfeld ook nieuwe leden aantrekken, zoals dat ging bij de oprichting van ASV, ONS, CBOB en noem ze allemaal maar op.
Een jonge ondernemer in de biva heeft nu "Die Qual der Wahl" en kiest dus niet. Het is tijd voor klare wijn in nieuwe zak.
Hans Brinkman, m.s. Martina
ps. voor de nog twijfelaars: Loek Hermans: Ondernemen MKB, editie maart 2011, pag. 16:
1. De strijd met de concurrent kostte 50 % van de tijd, en ging alleen maar over details.
2. We hebben de afgelopen jaren meer publiciteit gekregen dan voorheen.
3. Lobby is nu maximaal.