Het BVB wordt geregeld door diverse media benaderd die graag meer willen weten over een bepaalde situatie in de binnenvaart, een achtergrondartikel willen schrijven of eens een ondernemer willen spreken over de huidige stand van zaken in de markt. Waar het BVB denkt dat dit een positieve bijdrage levert, werken we hier altijd graag aan mee.
Zo ook onlangs voor dagblad Trouw, dat een uitgebreid, positief artikel wilde over de binnenvaart en in contact wilden komen met een ondernemer. Het BVB heeft de krant in contact gebracht met J. Theunisse van ms Triangle. Die varen kolen tussen Rotterdam en Duitsland. Het gaat goed met de kolenmarkt door de afname van kerncentrales in Duitsland, waardoor het bedrijf van Theunisse goed draait en hij optimistisch naar de toekomst kijkt. Zaterdag 26 april stond het artikel in Trouw.
Het artikel in Logistiek Magazine.
Maatwerk in Logistiek Magazine
Ook een succesvol resultaat van Maatwerk heeft onlangs uitgebreid aandacht gekregen middels een groot artikel in het Logistiek Magazine. Het artikel ging over Bavaria dat onlangs besloot voor een continentale goederenstroom van jaarlijks 1.000 containers naar Italië wederom the Blue Road in te zetten.
De logistiek adviseur van het BVB heeft ondersteuning geboden door het samenbrengen van de partijen en logistiek advies op maat om alle modaliteiten in te passen. Wellicht dat andere verladers na het lezen van dit artikel geïnspireerd raken en ook eens de mogelijkheden van vervoer over water willen onderzoeken. Het BVB staat dan ook voor hen graag klaar met raad en daad.
Social media
Het BVB is al enige tijd actief op Facebook via de pagina “the Blue Road”. Ruim 400 ‘likers’ lezen hier het laatste nieuws omtrent de activiteiten van het BVB en nieuws aangaande de binnenvaart. Wilt u ook via social media op de hoogte blijven en zit u op Facebook? Like dan de pagina ‘the Blue Road’.
Verder is het BVB actief op Twitter. We hebben inmiddels al meer dan 1.300 volgers. U kunt ons ook volgen via @Bvbinnenvaart.
#shipfie
Het BVB is een nieuwe actie gestart op de social media. We roepen mensen op een selfie (een foto die je van jezelf maakt met je eigen camera of telefoon) in combinatie met een schip te maken, een zogenaamde “shipfie”, en deze te delen via de social media met #shipfie.
We hopen dat deze actie breed opgepakt wordt, zodat Nederland kennis kan maken met dé gezichten van de binnenvaart.
Helpt u mee de binnenvaart een gezicht te geven? U kunt uw shipfie uploaden op de pagina the Blue Road op Facebook of verspreiden via Twitter.