Geen binnenvaart-kandidaat voor ‘Schip van het Jaar’

0

Het jacht Equanimity, Fast Supply Intervention Vessel Karina en Offshore Maintenance Support Vessel Kroonborg zijn de genomineerde schepen die meedingen naar de prestigieuze ‘Schip van het Jaar-award’ van de KNVTS op 2 november tijdens het tiende Maritime Awards Gala bij de Onderzeebootloods van de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM) aan de Nieuwe Maas. Binnenvaart en visserij ontbreken bij de nominaties.

Offshore Maintenance Support Vessel Kroonborg

Het jacht Equanimity werd ontworpen en gebouwd door Oceanco. Dat deed Shipyard De Hoop in Lobith-Tolkamer met de Fast Supply Intervention Vessel Karina voor Staatoliemaatschappij Pemex. Koninklijke Niestern Sanderontwierp en bouwde Offshore Maintenance Support Vessel Kroonborg voor Koninklijke Wagenborg.

Het jacht Equanimity
Het jacht Equanimity

Schepen die in aanmerking komen voor deze prijs moeten in Nederland zijn ontwikkeld en het liefst ook (af) gebouwd. Verder moeten ze tussen 1 mei 2014 en 1 mei 2015 zijn opgeleverd. De Koninklijke Nederlandse Vereniging van Technici op Scheepvaartgebied (KNVTS) heeft als doel de ontwikkeling van maritieme techniek te bevorderen. Om dit te bereiken worden er netwerkbijeenkomsten georganiseerd om maritiem-technische vakmensen met elkaar kennis te laten maken en zodoende de onderlinge relatie tussen hen te versterken. Tevens worden ook de prijzen voor het meest innovatieve schip en maritieme afstudeerprijzen uitgereikt.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.