Argos wordt hoofdsponsor wielerploeg

0

Argos North Sea Group (Argos) heeft vandaag bekendgemaakt dat het ter versterking van de Europese groeiambities de komende drie jaar de nieuwe hoofdsponsor is van het 1t4i-wielerteam. Met ingang van vandaag heet deze professionele wielerploeg Team Argos-Shimano. Tijdens een persconferentie in het Rotterdamse hoofdkantoor werd de nieuwe bedrijfsstrategie gepresenteerd. Hierbij was het wielerteam in de nieuwe uitrusting aanwezig. Met de sponsoring van het team dat aan de grote rondes en klassiekers deelneemt, wil Argos haar merknaam steviger op de Europese kaart zetten.

Groeistrategie fusiebedrijf
Met de fusie van Argos Oil en North Sea Group eind vorig jaar is het bedrijf uitgegroeid tot de grootste, onafhankelijke speler in de West-Europese olie- en energiemarkt. Het bedrijf heeft al een sterke positie in de professionele markt voor olie- en gasproducten en wil hierin in de komende jaren verder groeien. Daarnaast zet het bedrijf in op duurzame energie, zoals biobrandstoffen. Centraal in de groeistrategie van Argos staan Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en de Benelux. In deze landen wil het bedrijf een breed pakket producten en diensten onder het merk Argos op de markt brengen. Deze worden via een netwerk van franchisenemers geleverd aan de eindverbruiker.
Peter Goedvolk, oprichter van Argos en CEO van Argos North Sea Group: "We werken keihard aan onze ambitie om een veelzijdige energieleverancier te worden. Hierbij denken we verder dan alleen olieproducten. In de toekomst willen wij onder het merk Argos bijvoorbeeld ook elektriciteit en gas aan Europese huishoudens leveren. Juist in die landen waar wij actief zijn en nog willen worden, is de wielersport ontzettend populair. Daarom vinden wij het sponsoren van deze getalenteerde en ambitieuze wielerploeg een goede manier om het Argos-merk beter bekend te maken bij de consument, zodat we onze groeiambities sneller en beter kunnen verwezenlijken."

Team Argos-Shimano
Jan Dirks, Directeur Branded Sales & Marketing Europa: "We hebben voor de sponsoring van deze ploeg gekozen, omdat we veel met elkaar gemeen hebben. Zowel het wielerteam als wijzelf begeven ons als relatief jonge partijen als challenger in een volwassen omgeving. We zijn beide zeer ambitieus, willen groeien in Europa en gaan op basis van vernieuwing de concurrentie aan met gevestigde partijen. We durven onze kop boven het maaiveld uit te steken."
Iwan Spekenbrink, algemeen directeur en eigenaar van het Project 1t4i: "Ik ben blij dat ik eindelijk de naam van onze nieuwe hoofdsponsor bekend kan maken. De hele ploeg is er ontzettend trots op dat we een Europese multinational aan ons hebben weten te binden, die ons in staat stelt om ons de komende jaren verder te ontwikkelen. Daarbij vinden wij het erg belangrijk dat Argos onze kernwaarden Team spirit (1t), Inspiration, Integrity, Improvement en Innovation (4i) van harte onderschrijft."

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.