Het zal de sector binnenvaart goed doen als alle ondernemingen die actief zijn in en om de binnenvaart allemaal een soort keurmerk dragen dat zegt: ik hoor bij de professionele binnenvaart. Daarvoor kan het nieuwe logo dienen dat juist met dat doel is ontwikkeld: het Blue Road-logo, zoals het bij deze rubriek nog maar eens duidelijk is afgedrukt. Binnenvaart, the Blue Road.
Het BVB wil bevorderen dat alle binnenvaartondernemingen dat logo ook toevoegen aan hun huisstijl. Het BVB heeft wel voorwaarden gepubliceerd, waarmee bedrijven het internationale branchelogo ‘the Blue Road’ kunnen gebruiken in hun huisstijl. Het doel is dat de sector meer als eenheid naar buiten kan treden.
Gebruik van het logo kost jaarlijks € 120,- per individuele gebruiker. Dit bedrag wordt geïnvesteerd in het geven van meer bekendheid aan het merk. BVB-sponsors zijn van de gebruikersbijdrage vrijgesteld.
De gebruiker dient een licentieovereenkomst te ondertekenen. Deze is als download op de BVB-website beschikbaar. Verzocht wordt daarin onder andere dat de gebruikers zich houden aan de huisstijlrichtlijnen.
Alle binnenvaartorganisaties in het Binnenvaarthuis hebben het logo reeds toegevoegd aan hun eigen huisstijl of gaan dat binnenkort doen. Het BVB heeft op de beurs in Gorinchem al diverse aanvragen gekregen van mensen die graag het logo willen hebben.
Shiplink.nl introduceerde al een zoekfunctie van mensen die ‘member of the Blue Road’ zijn. Bedrijven die op de site staan met een bedrijfsprofiel en het logo van the Blue Road voeren, krijgen dat ook op hun bedrijfsprofiel vermeld.
Nieuwe A-sponsors
Het BVB mag nieuwe A-sponsors verwelkomen:
– Scheepvaartonderneming Anda V.O.F., J. Verdonk
– Reintjes Benelux BVBA, Antwerpen
– Coöperatieve Binnenscheepvaart Vereniging B.A. (CBV), Rotterdam