- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsExtra betonning bij Suurhoffbrug - eerst virtueel

Extra betonning bij Suurhoffbrug – eerst virtueel

- Advertentie -

Delen

Om een veiliger en meer overzichtelijke brugpassage aan te geven bij de Suurhoffbrug over het Hartelkanaal gaat Havenbedrijf Rotterdam aanvullende betonning uitleggen. Dat moet de aanvaarbescherming verduidelijken.

Het gaat om twee maal gele betonning (speciale markering) SB-A en SB-B. Het duurt enkele maanden voordat de nieuwe betonning geleverd en uitgelegd kan worden. Tot die tijd maakt Havenbedrijf Rotterdam gebruik van virtuele AIS AtoN: Automatic Identification System Aid to Navigation.

Daarbij ligt er geen fysieke boei in het havenwater, maar komt er een AIS-signaal vanuit een walstation alsof er een boei ligt. De beroepsvaart op het Hartelkanaal kan dit signaal en de virtuele AtoN zien op hun inland-ECDIS-systeem (of een vergelijkbaar kaartsysteem).

Test

Op zee en in het Waddengebied wordt al langer gebruik gemaakt van AIS AtoN. Maar omdat het nieuw is voor de haven van Rotterdam beschouwt het Havenbedrijf dit gelijk als een nuttige test om te zien hoe de binnenvaart dit systeem ervaart.

De test is van tijdelijke aard tot het moment dat de fysieke betonning uitgelegd kan worden. Dat duurt ongeveer acht weken. Voor het uitleggen van de AtoN’s komt een BAS/PIN.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -