- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsJan de Nul kiest opnieuw voor No Limit

Jan de Nul kiest opnieuw voor No Limit

- Advertentie -

Delen

Voor de derde maal kiest Jan de Nul Dredging voor No Limit Ships Shipyards. Na twee survey-schepen viel nu de keuze op een No Limit 1640 Crewtender met zitplaatsen voor dertien passagiers. Het vaartuig zal naar verwachting de komende vijf jaar worden ingezet voor diverse projecten in Europese wateren en komt te varen onder Belgische vlag. Op verzoek van de opdrachtgever wordt het schip zodanig uitgevoerd dat het met enkele aanpassingen in een later stadium kan worden ingezet als survey-schip.

Rustig vaargedrag
“Goede ervaringen met No Limit en uniformiteit binnen de eigen vloot zijn voor Jan de Nul Dredging belangrijke redenen om deze keus te maken”, vertelt directeur Dick Westera van de Groningse werf. “Als je al twee No Limit-vaartuigen hebt, is het ook voor de eigen onderhoudsdienst en de bemanningen van de vaartuigen een voordeel als daar een derde bijkomt.”

De eerder aan Jan de Nul Dredging geleverde DN 75 (type No Limit 1640) tijdens survey-werkzaamheden. (foto No Limit Ships) 

Dat No Limit Shipyards garant staat voor stevige en zeewaardige schepen, die onder alle weersomstandigheden ook op volle zee volkomen veilig kunnen varen, is een derde voordeel. “Het gaat om de combinatie van bewezen kwaliteiten en het toepassen van nieuwe technieken. De tube bijvoorbeeld staat, ook bij hoge golfen, garant voor een rustig vaargedrag en dat verhoogt het comfort en de veiligheid tijdens transit en het overzetten van passagiers. Bij dit vaartuig is de tube gevuld met schuim om het op volle zee langszij gaan van een ander schip nog beter te laten verlopen.”

Caterpillar
“De klant is vanzelfsprekend altijd vrij in zijn keuze voor het type motoren”, stelt Westera. “Omdat Jan de Nul Dredging goede ervaringen heeft met Caterpillar wordt dit vaartuig uitgerust met een Caterpillar C 18 van 500 kW. Caterpillar heeft wereldwijd een uitstekend servicenetwerk en dat is van groot belang in deze sector waar schepen vrijwel continu moeten kunnen worden ingezet. Daarbij komt dat Jan de Nul al een aantal schepen heeft met Caterpillar-motoren. Ook hier gaat het om bewezen kwaliteit en uniformiteit binnen de vloot.”

No Limit Ships

No Limit Ships B.V. is opgericht in 1996. De organisatie telt twintig medewerkers in vaste dienst en maakt waar nodig tijdens de afbouwfase gebruik van subcontractors, waardoor de bouwcapaciteit sterk wordt vergroot. De afgelopen vijf jaar is de omzet meer dan verdubbeld en ook dit jaar zal een groei laten zien ten opzichte van het voorgaande jaar.

De werf bouwt survey-schepen en crewtenders in verschillende afmetingen. De serie schepen met de kenmerkende tube zijn allemaal afgeleid van de No Limit 1640. Eerder dit jaar is de opvolger daarvan, de No Limit 1940, opgeleverd. Een nog grotere, met een lengte van 24,40 meter en accommodatie voor acht bemanningsleden, is inmiddels ook gepresenteerd. Dat vaartuig is specifiek ontwikkeld om verder uit de kust te kunnen werken en langere tijd op zee te kunnen verblijven.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -