Deze maand wordt de tweejaarlijkse sponsordag gehouden van het BVB. Zoals elke keer een verrassende omgeving, goed voor de inspiratie, maar zeker ook leuk voor de gezinnen. Dit jaar wordt op 27 augustus de sponsordag gehouden in Apeldoorn, in de Apenheul.
De Apenheul is een gespecialiseerde dierentuin, gelegen in het natuurpark Berg en Bos. De apen die in de Apenheul leven, komen uit Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Ze zitten niet achter tralies. Sommige lopen tussen de bezoekers rond. Gorilla’s en orang-oetangs leven op eilanden.
De apen zelf weten nog van niets, maar de sponsors van het BVB hebben reeds een uitnodiging ontvangen en de aanmeldingen stromen binnen.
In de ochtend is er een inhoudelijk programma met als onderwerpen het project Maatwerk Voorlichting Binnenvaart en de promotionele acties van het BVB, zoals FlexFleet en the Blue Road. Het BVB hoopt op een hoge opkomst en kijkt uit naar een gezellige dag samen met de sponsors.
Volkskrant
De binnenvaart is ook weer omgeven met publiciteit. Helaas vorige week weer een blokkade van de Rijn die veel aandacht trok, maar dat was gelukkig van korte duur en er vielen geen gewonden. En er is ook veel positieve publiciteit rondom de binnenvaart. In de Volkskrant van 19 juli stond een paginagroot artikel over het kleine schip. Het artikel is de eerste uit een serie van artikelen over het economisch belang van de Nederlandse waterwegen. Voor het artikel zijn Bart Verkade van het ms Maartje en Kees de Vries, secretaris van het BVB, geïnterviewd.
Campagnes
Er wordt natuurlijk aan de weg getimmerd met de imagocampagne voor het kleine schip: “Bereik meer met de kleinere binnenvaart”, waarbij de FlexFleet (FlexFleet, vervoer zonder belemmeringen) is geïntroduceerd.
De Container Sailing-map is omgedoopt tot Blue Roadmap. Naast de containerterminals met lijndiensten zijn alle binnenhavens en vaarwegen inzichtelijk gemaakt. Tik een plaatsnaam in en zie onmiddellijk waar de dichtstbijzijnde haven/terminal is.