Zaterdag 1 december begint een nieuw seizoen van Wereld van de Binnenvaart. De 8-delige serie is elke zaterdag en zondag om 16.30 uur te zien op RTL7.
De website van het tv-programma.
De eerste serie van het informatieve tv-programma was een succes; vandaar dat bedrijven uit de branche en producent MQM Media een vervolg mogelijk hebben gemaakt. Daarmee laten ze tal van aspecten zien van de binnenvaart en de scheepsbouw, die de sector op een positieve manier in de schijnwerpers zetten. Vandaar ook dat The Blue Road, het overkoepelende merk van de Nederlandse binnenvaart, het programma steunt.
Financiering
Duurzaamheid en mobiliteit vormen de rode draad in Wereld van de Binnenvaart. Thema’s die hoog op de maatschappelijke agenda staan. Daarnaast geeft de serie een inkijkje in de techniek, de organisatie en de mens achter deze veilige manier van vervoer.
Het bijzondere van dit programma is dat ondernemers uit de binnenvaart wederom de financiering voor het programma op zich hebben genomen. Gezamenlijk belichten ze de gehele branche en promoten ze niet alleen hun eigen bedrijf.
Deze bedrijven zijn Boonk van Leeuwen advocaten, de Kooiman Groep, efm verzekeringen, HEBO
Maritiem, Koedood Dieselservice, Oranje Verzekeringen, Pon Power, PPG Protective & Marine Coatings, PS Marine Coatings, Rabobank, The Blue Road, Unibarge en Wärtsilä.
Cruise naar Basel
In de eerste aflevering vaart een cruiseschip naar Basel. In de Zwitserse haven wordt gefilmd bij de overslag van goederen van het water naar het spoor. Daarnaast is er aandacht voor baggerwerk in de Rotterdamse haven.