- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsVVOR hoopt met vlaggenplan sponsors te trekken

VVOR hoopt met vlaggenplan sponsors te trekken

- Advertentie -

Delen

Tijdens het Meanderkids Voetbaltoernooi voor schippersinternaten laat gastheer VVOR zich weer van zijn beste kant zien. Net als voorgaande jaren zijn bijna negentig vrijwilligers van de Rotterdamse voetbalvereniging in touw om alle deelnemers en bezoekers een geslaagde dag te bezorgen. Lennart Heuvelman loopt zaterdag 24 mei ook rond op het complex in Rotterdam-Alexander. Hij probeert aanwezige ondernemers te interesseren voor het nieuwe vlaggenplan waarmee VVOR sponsors hoopt binnen te halen.

Maritieme sponsors
‘Het is absoluut niet de bedoeling om te concurreren met de organisatoren van Meanderkids’, haast hij om te zeggen. Heuvelman beseft terdege dat het voetbaltoernooi niet zonder de vele en trouwe sponsors kan.

Lennart Heuvelman voor de VVOR-kantine.

‘Maar ik denk dat ons vlaggenplan interessant kan zijn voor bedrijven uit de binnenvaart. Onze vereniging heeft iets met de maritieme sector. We hebben al een paar sponsors uit die hoek. Repair Management Nederland, een technische groothandel voor de offshore en scheepvaart, was shirtsponsor en uit de binnenvaart hebben The Blue World en Connect Maritiem hier borden langs het hoofdveld.’
Heuvelman is sinds januari voorzitter van de sponsorcommissie van de Rotterdamse zaterdagderdeklasser. ‘Net als andere clubs hebben we het moeilijk om sponsors te vinden’, vertelt hij. De natte sector is hem niet vreemd. Zijn vader was eigenaar van rederij Heuvelman & co (later overgegaan in Wijgula) en Lennart voer op “de grote Astrid”, later de Calcit 1. Nu werkt hij aan de wal, als coördinator bij het Loodswezen.

Nieuw concept
Het sponsorplan is opgezet door het bedrijf VlaggenEnMasten.nl. Dat stelt verenigingen als VVOR in de gelegenheid sponsors een concept aan te bieden waarbij zij reclame kunnen maken met een banier. Daarop komen de naam van de club en het logo van de sponsor. Doordat alles in één hand is, is het uiterlijk uniform en verzorgd.
‘Het is nieuw: zij verzorgen de mast, de vlag en de plaatsing. Wij hoeven als club ook niets te investeren.’ Een sponsor betaalt 345 euro per jaar. De helft daarvan gaat naar de vereniging. Na drie jaar wordt de mast eigendom van VVOR en vloeien alle inkomsten in de clubkas. ‘Bedrijven kunnen ook een vlag en dus de kosten delen.’
Al het geld is bestemd voor de accommodatie en de jeugdelftallen. Heuvelman: ‘We betalen geen selectiespelers; dus men hoeft niet bang te zijn dat het geld daaraan op gaat. Het komt echt goed terecht. Wij zouden erg geholpen zijn met nieuwe sponsors. Het gaat niet om grote bedragen, maar voor ons telt elke vlag.’

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -