- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsMeldpunt vooor gedupeerde klanten Deutsche Bank

Meldpunt vooor gedupeerde klanten Deutsche Bank

- Advertentie -

Delen

Steunpunt Binnenvaart heeft een meldpunt geopend voor klanten van de Deutsche Bank (DB) die vorige week te horen hebben gekregen dat die bank zich “niet langer de geschikte bank acht om hen producten en diensten aan te bieden” en die daardoor gedupeerd zijn. 

Het gaat om klanten die drie jaar geleden zijn overgenomen van ABN Amro. Na de fusie met Fortis Bank moest ABN op last van de Europese Commissie een aantal regiokantoren afstoten. DB nam ze over. Het gaat in totaal om circa 18.000 klanten, grotendeels uit het MKB,, waarvan zo’n 150 binnenvaartondernemers.

Krachten bundelen
De Nederlandse Melkveehouders Vakbond (NVM) heeft inmiddels een landelijk meldpunt geopend voor getroffen ondernemers. “Er wordt op dit moment op alle fronten overlegd, ook met de politiek en het lijkt ons verstandig ook als binnenvaart de krachten te bundelen”, zegt Lilian van Hiele van Steunpunt Binnenvaart. “We kunnen dan gezamenlijk contact houden met andere MKB-organisaties, maar ook snel overleggen over specifieke binnenvaartzaken.” Er is inmiddels overleg geweest met een aantal boekhoudkantoren die veel binnenvaartklanten hebben, de Binnenvaartbranche Unie, Scheepsrecht/ NNPC, de rechtsbijstandsverzekering van onderlinge verzekeraars efm en Oranje en BBU- en Steunpuntadvocaat Ynke Ooykaas van Van Dijk Advocaten. ‘Er is nog veel onduidelijk”, zegt Van Hiele. “Iedereen is op dit moment aan het inventariseren wat er kan en moet gebeuren en het lijkt al die mensen en partijen een stuk efficiënter dat met elkaar te doen.”

Brief
De NMV heeft haar leden inmiddels geadviseerd in ieder geval op de brief te reageren omdat een stilzwijgende aanvaarding van de beëindiging van de relatie juridische gevolgen zou kunnen hebben.
“Wij overwegen nu gezamenlijk een brief te maken die iedere ondernemer vervolgens zelf naar zijn of haar bank kan sturen en daarna met elkaar te kijken of en welke (individuele) vervolgstappen nodig zijn”, aldus Van Hiele. Aanmelden voor het DB-meldpunt Binnenvaart kan via [email protected], zodat er, via de mail, snel gecommuniceerd kan worden.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -