- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsNieuwe tanker-CV van Anker Verzekert en VNC Zeevaert

Nieuwe tanker-CV van Anker Verzekert en VNC Zeevaert

- Advertentie -

Delen

Anker Verzekert en VNC Zeevaert hebben opnieuw binnenvaartscheeps-CV opgericht. In deze CV zal een nieuwe dubbelwandige chemicaliëntanker, het mts Kruiskade, worden geëxploiteerd.

“De belangstelling bij investeerders voor de eerste scheepsemissie vorig jaar was dermate overweldigend dat wij een vergelijkbaar project opnieuw in de markt hebben gezet”, aldus directeur Bert Posthumus van Anker Verzekert. “Beleggers waren onder de indruk van de gekozen structuur, zoals de bareboatcharter, de korte looptijd en het type schip. Anker is diepgeworteld in de binnenvaartsector en heeft haar dienstverlening met deze binnenvaart-CV’s verder uitgebreid.”
Anker Verzekert is specialist op het gebied van schade- en inkomensverzekeringen. Volgens de eigen opgave van het bedrijf is 75 procent van alle Nederlandse binnenvaartschippers er verzekerd voor rechtsbijstand.
Voor het aantrekken van het eigen vermogen zorgt ook ditmaal VNC Zeevaert uit Groningen. VNC Zeevaert is voor deze scheepsinvestering belast met de juridische, fiscale en financiële begeleiding en met de plaatsing van de participaties.

Vraag naar dubbelwandig
“Investeerders kiezen momenteel voor zekerheid”, zegt directeur Jeroen Modder. “Ondanks de moeilijke economische omstandigheden staat de tankerbinnenvaart er in Nederland nog steeds goed voor. Enerzijds door het constante aanbod van aardolieproducten en de opslag daarvan, anderzijds doordat er in de tankvaart sprake is van een vervangingsmarkt. Oliemaatschappijen en de petrochemische industrie eisen dat hun lading uitsluitend dubbelwandig wordt vervoerd. Ook de nieuwe Europese wetgeving (ADR) zal de komende jaren gefaseerd worden geïmplementeerd. Dit betekent dat in de tankvaart de enkelwandige schepen versneld zullen worden uitgefaseerd en dat de markt alle dubbelwandige capaciteit nodig zal hebben om aan de vraag te kunnen voldoen. Aan dubbelwandige tankers blijft dan ook een grote vraag de komende jaren.”

Maaskade en Mariliq
Het scheepsmanagement komt in handen van Maaskade Bevrachters uit Zwijndrech. Mariliq uit Gent gaat de bevrachting doen. Het mts Kruiskade zal voor een vaste huurprijs voor een periode van vijf jaar onder bareboatcharter worden verhuurd aan Mariliq. Daarna kan het schip worden verkocht tegen een vooraf vastgestelde prijs. De vennoten delen mee in een mogelijke meerwaarde bij verkoop. Het schip wordt momenteel afgebouwd door TeamCo Shipyard in Heusden. De Kruiskade zal naar verwachting in september worden opgeleverd.

Herinvesteringsreserve
Bijkomend voordeel voor binnenvaartondernemers is volgens Anker Verzekert en VNC Zeevaert dat ze onder voorwaarden hun deelname in de CV mogen benutten voor afboeking van een herinvesteringsreserve die ontstaan is door de verkoop van hun eigen binnenvaartschip.
Geïnteresseerden kunnen voor een of meer participaties van 25.000 euro deelnemen in Anker Binnenvaart III C.V. Het prognoserendement bedraagt gemiddeld 12,0 procent per jaar en zal per kwartaal worden uitgekeerd.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -