Heeft u al een bijdraagtas gespot langs de vaarwegen? Door het hele land hangen namelijk op diverse locaties langs het water boodschappentassen met de tekst ‘Ik draag bij aan de boodschap’. Binnenvaartondernemers die de tas spotten kunnen een foto van de tas en locatie met NAW-gegevens naar [email protected] sturen. Zij krijgen dan een tas toegestuurd.
De tassen zijn onderdeel van een sponsorwervingscampagne die het BVB onlangs gestart is. Met de slogan ‘Ik draag bij aan de boodschap’ wil het BVB de binnenvaart mobiliseren om bij te dragen aan een aantal concrete promotie activiteiten die zij volgend jaar wil uitrollen. Op onze website bijdrage.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl is er speciale aandacht voor deze campagne. Op deze pagina staat de zogenaamde bijdragemeter, die aangeeft wat de stand van bijdrages op dit moment is. Het idee achter de meter is dat direct inzichtelijk is hoeveel geld er nodig is om bepaalde promotionele activiteiten uit te kunnen voeren.
Het is nu aan de binnenvaart om te laten zien hoe belangrijk zij promotie van de sector vindt. Door allen een financiële bijdrage te leveren zorgt de binnenvaart zelf dat de meter stijgt en het pakket aan promotieacties uitgebreid wordt. Op deze manier kan het BVB als voorlichtingsbureau van de hele binnenvaart nu en in de toekomst op professionele wijze naar buiten blijven treden. Dus als u nog geen bijdrage levert aan de promotie van onze branche, ga dan eens naar deze pagina en meld u aan als sponsor van het BVB!
Ecologistiek 2014
Op 7 en 8 oktober vindt in Ahoy Rotterdam de zesde editie Ecologistiek/Ecomobiel plaats. Deze vakbeurs staat in het teken van duurzaamheid op het gebied van personen- én goederenvervoer. Als het gaat om goederenvervoer en duurzaamheid, dan mag de binnenvaart natuurlijk niet ontbreken. Dat is althans de mening van het BVB.
Vandaar dat het BVB net als vorig jaar weer wil deelnemen aan de beurs met een zogeheten ‘Blue Road paviljoen’. Vorig jaar heeft dit paviljoen in combinatie met het congresprogramma gezorgd voor nieuwe contacten bij verladers en ontwikkelaars van producten die duurzaam vervoer mogelijk maken. De verwachting is dat de beurs dit jaar nog interessanter zal zijn. Naast de beurs en een uitgebreid inhoudelijk congresprogramma zal EVO dit jaar haar Greenfreight Europe congres tijdens de beurs houden. Ook introduceert het ministerie van I&M haar brandstoffenvisie. Daarnaast geeft het BVB de workshop “Wie, wat, water?” voor verladers die zich oriënteren op de mogelijkheden die binnenvaart kan bieden in de logistieke keten. Tot slot is het de verwachting dat ook het Binnenvaartcafé in gezamenlijkheid met het havenbedrijf Rotterdam tijdens de beurs zal plaatsvinden. Met dit veelzijdige aanbod wordt de beurs voor verladers interessant om te bezoeken.
Het BVB is nu op zoek naar participanten om ook dit jaar een succesvol “Blue Road paviljoen” neer te zetten. Zo kunnen we kosten delen en stralen we gezamenlijk onder het label van the Blue Road op de beursvloer uit dat de binnenvaart een duurzaam alternatief is. Een groter paviljoen trekt bovendien meer bezoekers dan individuele deelname door binnenvaartpartijen. Deelname aan het paviljoen bedraagt voor sponsors van het BVB € 950,- (voor niet-sponsors € 1.100,-).
Heeft u interesse in deelname aan deze beurs, of behoefte aan meer informatie, mail dan vooral naar het BVB.